Algemene Voorwaarden

Algemeen

1. Klanten worden verondersteld de algemene verkoopsvoorwaarden te kennen en te aanvaarden. Deze sturen wij op eenvoudig verzoek, te raadplegen op www.Sotz.be. 

2. Alle factuurklachten zijn alleen dan geldig wanneer ze aangetekend en binnen de 8 dagen na factuurdatum ons worden toegestuurd.

 3. Alle goederen blijven onze eigendom tot volledige betaling van de facturen waarop ze betrekking hebben.

4. Onze facturen zijn contant betaalbaar. Met het ondertekend terugzenden van het order, verklaart de klant zich uitdrukkelijk akkoord met de door Sotz vooropgestelde betalingsmodaliteiten. Betalingstermijn 30 dagen na factuurdatum kan alleen bij voorafgaandelijk akkoord van Sotz. Iedere factuur die onbetaald blijft op de vastgestelde vervaldag wordt, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, vermeerderd met een interest van 1% per maand; Sotz rekent deze intrest iedere 10de van de maand aan; bij gehele of gedeeltelijke betaling van elke factuur op de vervaldag zonder ernstige redenen wordt na vergeefse ingebrekestelling het schuldsaldo verhoogd bij wijze van forfaitaire schadevergoeding met 15%, met een minimum van € 125,00 en een maximum van € 3.500,00, zelfs bij toekenning bij termijnen van respijt. 

5. In geval van geschillen zijn naar keuze van Sotz alleen de rechtbanken van het gerechtelijk afdeling Ieper bevoegd, terwijl al onze overeenkomsten beheerst worden door het Belgisch recht. 

6. Er wordt geen korting contant toegestaan.

Specifieke voorwaarden

- Offertes: 

1. In principe blijven offertes 30 dagen geldig. 2. Bij overmacht zoals sterk schommelende prijzen, het stopzetten van een bepaald model, technische problemen met een product, het niet leverbaar worden van een product, kan Sotz dit inroepen om een alternatief aan te bieden.

- Bestellingen, leveringen en transport:

 1. Sotz kan op ieder moment een bestelling weigeren, zonder daarvoor een reden te geven, en zal dit binnen de 3 werkdagen doen na de aanvraag. 

2. Leveringstermijnen worden steeds onder voorbehoud mee gedeeld en kunnen nooit reden zijn tot schadevergoeding indien deze niet kunnen worden nagekomen. 

3. De klant kan op ieder moment zijn bestelling annuleren tot het moment dat het effectief klaar staat, en dit uitsluitend per mail, tenzij het gaat om een specifieke opdracht, een speciale bestelling. 

4. Het transportrisico is steeds voor de klant. Alle eventuele transportschade moet gemeld worden binnen de 24u na ontvangst en moet gemeld worden aan de transporteur.

- Herstellingen: 

1. In de meeste gevallen beslist Sotz niet over de garantie. Wij claimen de garantie bij onze leveranciers, maar kunnen vooraf niet aangeven of een herstelling al dan niet in aanmerking komt voor garantie. Waterschade, drankschade, onregelmatig gebruik, overbelasting,... kunnen aanleiding geven tot het weigeren van de garantie, al is deze door Sotz aangevraagd.

2. Zolang de herstelling niet hoger is dan de helft van de waarde van het toestel zal Sotz niet automatisch een bestek maken, maar direct herstellen. De klant kan ten allen tijde een herstelling weigeren, dan houden wij het toestel. 

3. Alle communicatie over herstellingen gaat per mail, éénmaal klaar moeten de toestellen binnen 1 maand na herstelling worden afgehaald, anders worden die automatisch ingehouden, en worden deze eigendom van Sotz. 

4. Als de klant na het ontvangen van een bestek de herstelling weigert worden er steeds standaard bestekkosten gerekend, 30 euro btw inbegrepen. Weigert de klant dit te betalen, dan houden wij dit toestel in.

 5. Het gebruik van vervangtoestellen is niet inbegrepen. Indien nodig zal Sotz voor een vervangtoestel zorgen en rekent daarvoor één dagprijs aan, voor de volledige periode van de herstelling. Indien de klant niet binnen de 7 dagen na herstelling het vervangtoestel terug binnenbrengt, wordt per volgende week een dagprijs extra aangerekend. 

6. Na het herstellen van schade veroorzaakt door het doorsijpelen van drank, werd uw toestel getest en werkend bevonden. Eventuele toekomstige schade ten gevolge van het verder manifesteren van deze drankschade valt buiten garantie.

- Technieker ter plaatse: 

1. Uren van de technieker die ter plaatse komt, worden gerekend per begonnen uur, de verplaatsing wordt per km gerekend, de rijtijden zijn niet betalend. 

2. Bij ieder bezoek wordt er minimum 1 uur aangerekend, ook al is de interventie korter.

- Garanties: 

1. Al onze producten komen met een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar. Uitzonderingen zijn logisch: verbruiksproducten, producten waarvan de slijtage logisch is en geen onderwerp kunnen maken voor garantie. (klassieke en oplaadbare batterijen, lampen, pick-up naalden rookvloeistof, faders van mengers...) Meer info over voorwaarden m.b.t. heroplaadbare batterijen. Alle gevallen van drankschade, fysiek misbruik, overmodulatie kunnen aanleiding geven tot niet garantie. 

2. De garantie op een product is maximum de aankoopwaarde van het product. Sotz verbindt zich er toe een product te vervangen, te herstellen of te crediteren. Extra schadevergoedingen zoals transport, arbeidsloon, gemiste opbrengsten,... komen nooit in aanmerking. 

3. Sotz werkt alleen met de beste merken en leveranciers die de service op hun producten garanderen en ook spare-parts bijhouden zolang als economisch verantwoord. 

4. Als de klant ‘onderdelen’ van toestellen aankoopt om producten te herstellen, dan doet hij dit op eigen risico. Er is geen garantie en geen retourrecht op onderdelen.

- Vervangtoestellen: 

1. Klanten die een herstelling binnenbrengen kunnen aanspraak maken op een vervangtoestel, in zoverre dat nodig en dringend is. 

2. Binnen de garantieperiode zal Sotz een vervangtoestel voorzien indien dit de werking van de totaliteit van de installatie zou verhinderen. Voor een niet essentieel onderdeel is Sotz niet verplicht een vervangtoestel te voorzien (bijv.: één lichteffect gaat stuk van een volledige licht-set) 

3. Het vervangtoestel zal steeds dezelfde werking en/of resultaat geven, maar Sotz is niet verplicht hetzelfde model te leveren. 

4. Buiten de garantieperiodes en indien niet bij ons gekocht, wordt steeds een huur gerekend voor vervangtoestellen.

- Retour: 

1. Annuleren van een bestelling: de klant kan op elk moment zijn bestelling annuleren, zonder opgave van reden, tenzij het gaat om specifiek voor U bestelde zaken zoals onderdelen, speciale series,... Dit wordt dan ook zo op de bestelbon vermeld, deze kunnen niet geannuleerd worden. 

2. Retourneren: De klant kan binnen de 14 dagen na ontvangst het product retourneren. De retour is ten laste van de klant. Wij crediteren het geretourneerde product bij ontvangst. De klant krijgt het volledige bedrag terugbetaald en gecrediteerd, enige voorwaarde is dat het product in zijn originele onbeschadigde verpakking terugkomt. Het ontbreken van verpakkingsmateriaal, handleiding zorgt voor een automatische minwaarde van tenminste 20%. Voor het ontbreken van afstandsbedieningen, kabels of andere onderdelen wordt de volledige waarde aangerekend of kan de retour geweigerd worden. 

3. Retourneren na de 14 dagen na factuurdatum : Dit kan alleen na overleg en een minwaarde van 10% wordt sowieso gerekend. In deze periode is Sotz vrij terugnames van materiaal te doen.

- Tarieven per 1/05/2025 (geldig tot volgende herziening, prijzen ex btw)

• Herstellingen: 25 euro per begonnen kwartier

• Werkuren technieker ter plaatse: 55 euro per uur.

• Transport technieker ter plaatse: 0,43 euro per km.

• Programmatie : toestellen installeren / programmeren (bijvoorbeeld controller verbinden met pc, installeren software en programmeren van lichtconsole) kan en wordt steeds aangerekend aan 25 euro per begonnen kwartier.

GDPR

- Wet op de Privacy: 

1. Sotz houdt alleen gegevens bij van klanten die voorkomen in het boekhoudsysteem. Wie dus ooit een offerte vroeg of een bestelling deed bij Sotz komt automatisch in het boekhoudsysteem, en wordt beschouwd als klant, en gaat uitdrukkelijk akkoord met de algemene en specifieke voorwaarden. Sotz zal op geen enkel moment gegevens verzamelen van surfgedrag op onze websites. Gegevens van online betalingen worden alleen bewaard voor zoverre deze relevant zijn voor de boekhouding.

 2.In ons boekhoudsysteem staan naast de adresgegevens ook de gemaakte offertes, de bestelbonnen, de leverbons en de facturen. De klanten worden door een extra veld geklasseerd in een aantal types: school, bedrijf, cultuur, ...Sotz zal de adressen en de emailadressen van de klanten gebruiken om mailingen te sturen, zowel per post als per email.

 3. Sotz zal de opgegeven emailadressen gebruiken om elektronisch offertes, bestelbonnen, leveringsbons, facturen en uittreksels uit de boekhouding te sturen. 

4.Voor de klanten met een openstaande bestelling, levering, factuur, zal op dinsdagavond een overzicht komen van de status van deze. Wanneer er geen openstaande posten zijn, zal er ook geen mail komen. 

5. De klant kan op ieder moment zijn gegevens opvragen en laten aanpassen waar nodig. Dit kan op eenvoudig verzoek via gewone mail.

6. Sotz zal deze gegevens nooit delen met derden, noch de adresgegevens noch de product gerelateerde informatie. Sell-out informatie die wordt geleverd aan leveranciers zal steeds anoniem zijn. 

7. Sotz heeft accounts op sociale media en kan gerichte acties ondernemen op deze sociale media, maar die gegevens worden door ons niet gecontroleerd noch opgeslagen, noch gebruikt. 

8. Wie geen mailingen meer wenst te krijgen kan zich per eenvoudige mail laten schrappen als klant. Deze klantenfiche wordt dan op non-actief gezet. De gegevens blijven in onze boekhouding maar worden niet meer gebruikt voor mailingen.

 9. Sotz kan wel gespecialiseerde firma's aanspreken voor gerichte mailingen. Dit zal dan alleen in de B2B omgeving zijn. De verantwoordelijkheid voor het gebruik van adressen en emailadressen ligt dan volledig bij de firma die deze diensten aanbiedt. 

10. Sotz zal er alles aan doen om de gegevens uit de boekhouding te beschermen tegen diefstal, en zal ieder eventueel lek onmiddellijk melden. 

11. E-mails worden niet langer dan 1 jaar bijgehouden, tenzij nog relevant voor lopende zaken, offertes worden 1 jaar bijgehouden, alle andere documenten blijven in de boekhouding.

Sotz - Blauwpoortakker 42 - 8954 Westouter - BTW BE1015663838

© Copyright. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.